12 września rozpoczęły się Międzynarodowe Targi Żywności Warsaw Food Expo, skierowane do przedstawicieli branży rolno-spożywczej. Stowarzyszenie Krajowa Unia Producentów Soków (KUPS) jest jednym z patronów branżowych tego wydarzenia, które jest nie tylko świetną okazją do zaprezentowania własnych produktów, nowości oraz trendów – to także platforma wymiany doświadczeń i dzielenia się dobrymi praktykami, m.in. dzięki warsztatom i wykładom.

Jeden z nich poprowadziła Barbara Groele, Sekretarz Generalny KUPS, która przedstawiła zalety Systemu Jakości Certyfikowany Produkt (CP), stworzonego z myślą o wyróżnianiu jakościowych przetworów owocowo-warzywnych. Drogowskazem dla branży są trendy konsumenckie – klienci coraz chętniej poszukują produktów o prozdrowotnych właściwościach, co jest powiązane z coraz większą świadomością w zakresie zasad prawidłowego odżywiania. Barbara Groele zaprezentowała System Jakości Certyfikowany Produkt (CP) jako rozwiązanie, które pozwala wyróżnić jakościowe produkty na sklepowej półce, a konsumentom ułatwia ich odnalezienie.

Prosty schemat przystąpienia oraz wsparcie merytoryczne i eksperckie w procesie aplikacji sprawiają, że System Jakości ułatwia producentom zastosowanie oświadczeń żywieniowych i zdrowotnych zgodnie z obowiązującymi przepisami. Konsumenci zwracają uwagę na owe oświadczenia, bo jasno wskazują, jakie składniki mineralne i witaminy zawarte są w danym produkcie, a to poświadcza jego właściwości prozdrowotne. Tym samym przetwórcy sygnalizują klientom, że ich wyroby są wartościowym uzupełnieniem codziennej diety, która jest niezwykle ważna dla prawidłowego funkcjonowania organizmu, co często podkreślają takie instytucje, takie jak Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) czy polski Instytut Żywności i Żywienia (IŻŻ).

System Jakości Certyfikowany Produkt (CP) to także wsparcie działań promocyjnych producentów owocowo-warzywnych poprzez szeroką kampanię informacyjną, prowadzoną w mediach. Wraz z rozpoczęciem roku szkolnego, Stowarzyszenie KUPS wznowiło aktywności reklamowe w serwisie VOD – ipla oraz w stacji telewizyjnej Polsat News. Oznaczenie Certyfikowany produkt (CP) jest również promowane w sieci Auchan – konsumenci mogą zobaczyć reklamę ekranową w marketach, a także otrzymują ulotki informacyjne do zakupów online. System Jakości Certyfikowany Produkt (CP) to narzędzie o działaniu wielokierunkowym, które pozwala producentom wzmocnić własną komunikację promocyjną, a klientom odnaleźć jakościowe produkty, których poszukują na sklepowych półkach.

Warsaw Food Expo, które potrwa jeszcze do 14 września, było jedną z wielu okazji do zaprezentowania rozwiązania dla branży rolno-spożywczej, jakim jest System Jakości Certyfikowany Produkt (CP).

 

Zobacz również: